Metoda de 30 de Zile

6:29 AM

In weekend am facut niste cumparaturi la REAL, si ca de obicei, am intrat si pe culoarul dedicat cartilor si DVD-urilor. Si mi-a iesit in cale o carte, care parca ma astepta acolo si ma chema... Aceasta este TRACY ANDERSON - Metoda de 30 de Zile.
Tracy Anderson - Metoda de 30 de zile (272 pagini si DVD inclus) - 49,99 lei
Am mai auzit eu de doamna asta, in cateva stiri legate de Gwyneth Paltrow si Madonna. Citisem pe net ca datorita exercitiilor inventate de Tracy, Gwyneth isi recapata silueta de balerina, dupa nasterea celor doi copii, si Madonna reusesete sa fie mai in forma decat era la 25 de ani.

Dupa un mic search pe Google am gasit o groaza de articole, videoclipuri si website-uri care o lauda si promoveaza pe Dra. Tracy, dar si unele care intra-adevar ii dau credit pentru metoda de exercitii fitness si cardio - in schimb critica vehement dieta inventata de ea.

Aseara am stat si am citit cartea din coperta in coperta, ca sa-mi fac o parere proprie. Tradusa intr-o romana aproximativa si cu ceva greseli de tipar, cartea reuseste sa motiveze prin stilul propriu american. "Metoda iti poate schimba viata!" sustine Tracy, care incepe cu povestea adolescentei care a ratat o cariera de dansatoare datorita faptului ca s-a ingrasat cu 18 kg in timpul facultatii. Hmm... Am o oarecare indoiala ca a fost chiar atat de grav - ma gandesc ca fetele care dau la Facultatea de Dans din New York si sunt admise, nu sunt chiar niste dulapuri umblatoare.


Povestea Cenusaresei in stil american pur totusi ia o intorsatura mai academica din momentul in care Tracy incepe sa cerceteze "mii" de carti de anatomie si se uita la "microscop" cum functioneaza muschii umani. Citez: "Lucram la computer. Citeam cartile pana nu mai ramanea nimic din ele si mergeam la doctori pentru a afla raspunsuri pe care nu le gaseam in carti." Dezamagita de faptul ca toate cercetarile urmareau grupele mari de muschi, "precum bicepsiii, muschii hamstring si cvadripcepsii" a continuat sa caute informatii despre muschii "accesori".

Dupa inca cateva pagini despre mareata ei descoperire in ceea ce priveste muschii "accesori" se trece la partea de exercitii. Incepe cu o sectiune in care te invata cum sa faci intinderi si incalziri inainte de exercitiile proprii, ceea ce mi s-a parut ok, in conditiile in care aproape orice guru in ale fitnessului trece direct la topaieli, fara sa se gandeasca ca tu n-ai mai facut o fandare din clasa a 5-a.

Programul de exercitii este impartit in 3 secvente a cate 10 zile de antrenamente. Fiecare secventa cuprinde 16 miscari distincte, care trebuie corelate cu 2 sedinte de exercitii cardiovasculare complementare. In fiecare zi trebuie facute cele 16 miscari + secventa de exercitii cardiovasculare, cel putin 45 de minute.

Pe langa faptul ca povestea lui Tracy este lacrimogena si se repeta la nesfarsit faptul cum a descoperit ea ca muschii "accesori" sunt de fapt cei care te ajuta sa slabesti si nu dezvoltati masa musculara daca ii lucrezi, pare un set de exercitii demn de luat in calcul. Uitadu-ma si alte domnisoare de pe net, care au urmat aceasta metoda si si-au transformat corpul, zic ca merita incercat.

Asadar de azi 2 Aprilie incep aceasta Metoda de 30 de zile a lui Tracy Anderson. Ramane sa imi notez in fiecare luni masurile si kilogramele, pentru a vedea evolutia acestui antrenament.

Deocamdata in ziua 1 am:
172 cm
85,5 kg
Bust- 107cm
Talie- 93cm
Solduri- 108
Brat- 38cm
Coapsa- 70cm

You Might Also Like

4 comments

  1. Buna. Aseara mi-am cumparat si eu cartea. Vroiam sa te intreb daca ai reusit sa te tii de ea, si cum? Astept un raspuns. Multumesc!

    ReplyDelete
  2. Buna,
    Am inceput doar - dar nu m-am tinut zilnic de exercitii. Nu ca nu as fi avut timp sau chef, ci doar pentru simplul fapt ca am avut o febra musculara ingrozitoare dupa prima zi.
    De dieta nu ma pot atinge, nu mi se pare echilibrata, si am citit si pe alte site-uri ca nutritionistii nu recomanda o astfel de dieta. Dar am renuntat la prajeli - gatesc numai la aburi, grill sau cuptor - si nici paine nu mai servesc decat dimineata.
    Saptamana asta fiind Sfintele Pasti, probabil ca o sa fie mai greu de tinut si dieta si programul de exercitii, dar imediat dupa ma apuc iar de treaba. Si am sa tin si o dieta mai normala - Montignac sau South Beach, inca nu m-am hotarat.

    Tu ai citit-o? Cum ti se pare? Tine-ma la curent, mi-ar placea sa ne tinem amandoua de ea, caci in doua e mai usor.

    p.s. Sarbatori Pascale Fericite!

    ReplyDelete
  3. Am rasfoit-o si momentan am lasat-o pe noptiera. Astazi m-am uitat la dvd si ma gandesc ca in zilele ce urmeaza sa ma apuc de exercitii.

    Nici mie nu mi se pare ok dieta, mai ales ca nu prea gasesti ingredientele si necesita foarte mult timp. O sa ma uit peste dietele mentionate mai sus.

    Te voi tine updatata :)!

    Spor la slabit!

    ReplyDelete
  4. Buna Ioana,

    Spor la slabit si tie. Din pacate nu am mai avut timp sa postez nimic.
    Eu deja am slabit 4 kg, sper zilele astea sa pot scrie exact ce si cum am facut.
    Multumesc pentru urari si sper sa mai treci pe aici.

    Spor si tie! Ne vedem mai suple, da?

    ReplyDelete